fredag 21 januari 2011

Träna eller inte träna, det är frågan

Har senaste veckan testat på lite planka och igår till och med några försiktiga sit-ups. Planen var ju också att kanske jogga lite imorgon. 30 jan är det 3 mån sedan op. Tycker att jag borde vara hel nu MEN jag fattar när jag läser om t.ex kejsarsnitt på nätet att jag kanske borde ta det lugnt. Stomiterapeuten pushar på att jag ska börja träna och läste även en broshyer från Dansac som förespråkar sit-ups etc. Men så läser man på nätet att man absolut inte ska göra magövningar på 6 mån. Förvirrad. Vill INTE få bråck. Så nu sitter jag här. Peppad som bara den senaste dagarna och nu vet jag varken in eller ut. Jag drar väl på mig paltorna imorgon och ser hur det känns. Testa stödbältet kanske.

Pratade med C idag. Vi kände igen oss i varandras känslor om saker och ting. Och hur vi såg ut på magen (samma kirurg). Ska bli kul när vi kan ses. Vi var överens om att vi inte skulle låta detta knäcka oss!

Det bästa idag: att få på sig mysbyxorna (som för övrigt "råkade" komma med påsen från sjukhuset. Tack Västra Götalandsregionen :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar