onsdag 19 januari 2011

Inte så konstigt

OK nu måste jag hantera detta varje dag och kanske därför kan jag stanna upp och tänka "det här är ju inte så konstigt". Alltså vad är det som är så tabu med påse på magen egentligen? Det är ju inte som om vi är helt onormala som går omkring med bajs. Det gör ju alla. Bara att det ligger och skvalpar inne i kropen istället. Eller ja, det är ju inte inne i koppen. Kommer ihåg från fysiologikursen att allt mellan munhålan och anus är som ett rör utanför kroppen. Är det så jäkla mycket mer chockerande att ha det hängades på magen? Nä egentligen inte...Ibland känner jag så....ibland inte.

Jag är glad att mina krafter så smått börjar komma tillbaka. Det blir lite styrkeövningar hemma. Kanske ska jag våga mig på att jogga lite i helgen. Vi får se. Om det är halt kan jag ju alltid ta mig till ett löpband. Fast det vågar jag nog inte. Om något konstigt händer vill jag gärna vara ensam ute och kunna rusa hem. Ja vad vet jag. Påsen kanske flyger av. Äh skämt åsido, jag får testa.

Var nere på godsmottagningen idag. Som vanligt brukar jag hoppa upp på den stora vågen och köra en invägning. Har ingen våg hemma, så det är när jag är hemma hos mamma, i simhallen och på godsmottagningen jag väger mig. (En parantes: Ska bli spännande att testa och simma med påsen. Ush vad läskigt! Jag får nog testa hemma i sjön först till sommaren. Vilken mardröm att börja läcka i simhallen!). I vilket fall som helt. 54,5 kg blev resultatet. Helt OK. Jag har vägt mindre än så även normalt. Märker att jag har jeans som är för små som jag använde för en sisådär 3 år sedan. Det går ingen nöd på mig (Plus att jag är en tjocktarm fattigare, läste att tjocktarmen typ innehåller 1 kg bakterier). 48 kg när jag lämnade sjukhuset mitten av november så jag har kommit ikapp mig.

Så vad äter en kämpe en helt vanlig onsdag?

07.00 Frukost
-Vaniljyoghurt
-1/3 banan (skivad)
-Havrepuffar
-Äppeljuice

08.30 Kaffe

10.30 Mellis
-1 knäckebröd m leverpastej
-1 gul kiwi
-1 glas vatten

11.45 Lunch
-Havets wallenbergare med potatismos och sås
-1 glas vatten
-kaffe

15.00 Mellis
-2 knäckebröd med leverpastej
-1 banan
-kaffe

18.30 Middag
-Stekt potatis, 2 stekta ägg, 1/2 paket bacon, ketchup
-Melon
-1 st gul kiwi
-1 stort glas vatten
-kaffe
-Mörk choklad m blåbär

Japp, den här bruden äter en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar