fredag 7 januari 2011

En dag på stan

Vågade mig ut på stan i vimlet en stund innan jag skulle fika med bästa U. Tackar gudarna för oversize-modet. Fyllde på med lite nya toppar. Jeans var målet. Måste ha nya låga jeans. Har säkert 20 par jeans men alla klämmer precis på stomin. Typiskt. Har världens minsta mage så det var väl väntat. Fanns liksom inte så mycket val vid markering inför operation. Nu är det mysbyxor som gäller och på jobbet jeans som jag inte knäpper (som sagt tackar gudarna för oversize-modet!).

Var nog första besöket på offentlig toalett post-op (ja förutom jobbet då). Påsen behövde tömmas. Kö efter. Pre-stomi hade jag aldrig gått på toa om jag var nödig (nr 2 alltså). Var drottning i att hålla mig. Gick typ bara på toa hemma hos mig och om jag var ensam. En "aning" komplexerad över att bajsa. Och nu har man helt plötsligt det hela på magen. Går inte att bry sig längre.

P.S. Idag åts det bönor för första gången post-op. I soppa. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar