onsdag 12 januari 2011

Indiskt

Japp ikväll blev det indisk mat och film med M och I. Härligt, härligt. Och ljuva tysta lägenhet. Vet att detta bara är tillfälligt men gud vad skönt det är.

Sträckte ut arbetsdagen en aning idag för att känna på det. Tanken är ju att gå upp till heltid nästa vecka (nu 75%). Känns inte helt orealistiskt. Idag var jag däremot tvungen att be en kollega att lugna ner sig (ouch!). Hon upprörd över småsaker (enligt mig). Tycker man ett möte är onödigt, gå inte på det. Sitt inte och reta upp alla med dålig attityd. Efter mötet gick hon upp i varv och jag bad henne ta det det lugnt. Jag sade att jag måste ta det lugnt, så du måste ta det lugnt. Smittar av på mig sådant där. Svaret: "Ja just det du har varit borta ett tag, vad var det med dig egentligen" (i aningen nonchalant ton). Jag tror att de flesta antar att man varit hemma utbränd eller något. Är ju liksom det folk dras med i allmänhet.

Imorgon ett par redovisningar på förmiddagen och befriande nog bryr jag mig inte överdrivet. Gillar attityden att inte bry sig, inte överarbeta saker. Väldigt främmande.

Just det vi får se hur indisk mat gillas av magen. Tog en mild en för att börja med. Thai-inspirarande kycklingen till lunch tyckte magen om sådär. Variant löst i påsen.

I övrigt har ärr känts OK idag (peppar, peppar). Inte alls stramat eller stuckigt lika mycket.

Hört från både C och G som jag träffade på sjukhuset. Kul att ha träffat dom. Framförallt C som sitter i samma båt. Kom in samtidigt på sjukhuset. Utmärkta för stomi samma dag men jag opererades 1 vecka före då kortisonet inte hade någon verkan på mig. Kommer ihåg sjuksköterskan på Medicinavdelningen som tipsade om att jag hade en "kompis" i rummet bredvid. Nog för att vi träffats. Vi två delade tiden på toan utanför våra rum. Så jag hälsade på och där var vi två tvillingar, näringsdropp och prick på magen bägge två. C sade att jag inte alls såg sjuk ut, och jag sade detsamma. Konstigt. Om jag hade sett ut som jag mådde hade det inte varit en vacker syn. Uh, minnen av laxabon kommer till mig. Vilken pina det var att få i sig det där (kan bara dricka klunkvis för annars spyr jag) och sedan trycka på ett system som är hel kaputt. Mardröm. Skulle valt att göra det genom sond! Ljuva minnen. Ick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar