söndag 30 januari 2011

3 mån

Japp, idag "firar" jag 3 månader. Just nu har jag det tufft. Gråter mycket. Det kommer vända. Det gör det alltid på något magiskt sätt.

Jag är inte den som springer till psykologer. Har inte mest förtroende för dom. Men i detta fallet får jag nog ge det ett försök. Jag beskyller mig själv för att det slutat såhär. Jag orkar knappt mer än att gå till jobbet vilket gör att livet just nu känns meningslöst. Mitt liv har tappat värde. Att gå runt med dessa känslor för tankarna till mörka ställen jag vill hålla mig ifrån.

Var som sagt på bio igår. Precis innan jag gick hemifrån kollade jag längden på filmen (mest för att veta om jag skulle köpa med mig något att käka). Det var först när jag satte mig (nästan i mitten givetvis) som det slog mig: Kommer jag klara mig 2 h 38 min utan att gå på toa??? Nu var ju detta på kvällen och jag har mest varit hemma på kvällarna sedan op så jag tänker inte på hur ofta jag behöver tömma. Nätterna vet jag ju att påsen är hyfsat full efter 3-5 h. Det gick givetvis bra. Jag försvann snabbt in på toa efter filmen och det var ingen fara.

De andra gick vidare för att dricka öl efter filmen. Jag gick hem till soffan. Dels var jag hungrig och dels var jag helt slut. Jag pallar inte det tempo de andra har och just nu har jag svårt att inte se ut som en ledsen hundvalp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar