söndag 16 januari 2011

Ärr

Har råkat ut för väldigt lite i livet som orsakat ärr. Innan denna upplevelse hade jag inte sytt ett stygn. På min kropp kan man skåda några ärr från barndomen (mollusker & vattenkoppor) och som vuxen ett ärr på höger lår från att ha tagit bort någon slags hudförändring (ärret ser ut som jag blivit brännmärkt med cigarett), ett ärr på ena skinkan från när jag gick emot ett bastuaggregat (det kändes) och nu då snyggeärret på magen...
Som sagt, min kropp har varit förskonad från större yttre trauma. Tur är väl det för jag tror jag läker ganska fult.



Ärret på magen är ganska hyfsat. En liten bit ovanför naveln satt ett stygn kvar lite länge (självförstördes inte) och därför ser det nästan ut som det sitter en tryckknapp där. Längst upp på ärret kämpar fortfarande tråden under huden på att lösa upp sig. Väntar nästan på att den ska kämpa sig ut genom huden. Sedan har vi ju hela historien med att snittet gick upp en liten bit längst ner. Under en månads tid fick jag föra in en kateter under huden längs med snittet och spola rent. Det var väl från en början ca 15 cm upp. Snacka om att det var jobbigt i början att göra det på sig själv. Nu har det läkt ihop men tyvärr är det som en liten grop, eller navel nr 2 som jag kallar det. Miss Bikini 2011 kan man nog glömma. Jag väntar och ser hur det hela utvecklar sig.

Det lite komiska är att när jag vaknar är det en tydlig grop och magen är helt platt. Men så fort jag börjar äta svullnar den upp och till slut har gropen nästan plattats ut. Som man ser tydligt på bilden svullnar höger sida (min vänster sida) upp mer. Tror alltid jag har haft lite tendens att magen liksom svullnar upp under dagen. Har blivit mer nu känns det som. Sedan vet jag ju inte om jag fortfarande är svullen efter operation. Har fortfarande inte varit på återbesök efter operation så jag vet inte riktigt hur läget är i deras ögon.

Update: Just det ja glömde ju de tre små ärren från CVK:n vid höger axel i min uppräkning. Men de är ju så småttiga så de kommer nog snart knappt synas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar