måndag 3 januari 2011

Sova!

Alltså nu har jag inte sovit en hel natt sedan mitten av oktober. Suck, är det så här det ska vara för all framtid? Inte det att jag sover dåligt. Jag kan ju äntligen sova på sidan igen (på magen är ju inget alternativ längre, snyft). Tog 3 veckor efter operation tills jag kunde börja ligga på sidan kortare stunder. Att bara ligga på rygg hela tiden är inte häftigt för ryggen. Kunde även vakna av att hälarna sov. Udda! Men nu kan jag äntligen ligga på sida (känns lite konstigt ibland, precis som tarmarna lägger sig i en klump på ena sidan av magen, men oftast OK). Rör mig fortfarande inte naturligt i sömnen, utan vaknar till och vänder mig om. Detta är väl OK, kommer att bli bättre gissar jag.

Men så är det det där med att behöva tömma påsen på natten. Minst 1 gång är jag uppe varje natt. Typ kl 02-04 någon gång. Hade gärna sluppit det. Vet inte om det behövs eller om det sitter i huvudet?! På sjukhuset var jag ju upp typ 5-6 ggr så det kanske sitter kvar i hjärnstammen...
Min mage är lugn på förmiddagen och kommer sedan igång efter lunch, mer efter middag och så fortsatt på natten. Inte så konstigt givetvis eftersom magen får mer och mer att jobba med. Ganska skönt om man ser till jobbet. Är först när man kommer hem som man behöver tömma mer frekvent.

Men för övrigt sover jag som vanligt. Bra enligt mig i vilket fall. Men ständig tandgnisslan och mardrömmar. Business as usual...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar