onsdag 5 januari 2011

Maler i mitt huvud

I mitt huvud maler frågorna. När blev jag egentligen sådär sjuk? Jag tror fortfarande att detta är mitt fel. Att jag inte lyssnade på kroppen. Hur kan man gå från att vara helt frisk (eller ja med Ulcerös proktit då) till att få en stomi på 2,5 v? Hur länge pågick detta? Jag försökte förgäves få läkarna att sia om detta men de kan/vill inget säga. Och jag får ingen ro. När jag tittar på min träningsdagbok blir jag fundersam. Jag sprang flera gånger i veckan under aug, sept och okt. Vandrade på helgerna. Jag ser inte alls sjuk ut. Jag vill minnas att jag sprang en del på toa men inget som oroade mig. Sedan är det det här med stressen. Ja, jag stressade jättemycket under hela 2010. Men jag har stressat i 10 år. Varför just nu?! Jag blir tokig. Det jag egentligen vill höra är att jag inte hade kunnat göra något för att förhindra detta. Det värsta är att jag inte tror på det...  

1 kommentar:

  1. Hej! Jag vet exakt vad du menar och hur mycket man ångrar att man gjorde vissa saker annorlunda så att man slapp få denna jävla sjukdom..
    Jag fick själv konstaterat att jag har ulcerös proktit för inte ens 1 år sen (22år) och haft skov nu i 4 månader som börjar bli bättre tror jag med medicin, men blir lite rädd när jag läste att det blev så mycket förvärrat för dig att du till slut fick stomi.. Jag går ständigt runt och oroar mig för att det ska bli värre än vad det redan är.. Men ja jag ville väl bara säga att jag hoppas du mår bättre sedan du fick stomin och lever ett bra liv nu utan skov :).. //Louise

    SvaraRadera