onsdag 16 februari 2011

Poop

Dagarna rusar förbi. Mer positiv denna veckan, vilket jag försöker utnyttja på jobbet. Idag sminkade jag mig till och med! Herregud, gjorde jag varje dag innan och nuförtiden har det inte ens varit tanke på det. Vill bara att ärret ska sluta göra ont så att jag kan börja röra mig som en männsika igen! Fan 3,5 mån sedan op och det bråkar fortfarande med mig.

I natt hade jag en av få nätter utan att tömma påsen. Det är de nätter jag är så utmattad att jag inte vaknar av något, eller vaknar och somnar om utan att orka gå upp. Jag pallar en hel natt utan att tömma (har endast läckt 1 gn på sjukhuset) men då är det en full påse jag släpar till toan. Visst är det sexigt & glamoröst liv man lever. Vadå solen, mitt liv kretsar kring en bajspåse. Det bästa var G som sade att hon skulle aldrig kunna tänka sig vara tillsammans med en kille med stomi. Själv har hon Kocks. Visst är det komiskt...eller kanske ironiskt.

Jag försöker preppa inför mina besök på sjukhuset nästa vecka. Halleluja jag lyckades kordinera stomisköterska och läkare på samma dag! Frågor skrivs ner på notepad. Jag blir helt förvirrad av läkare så jag måste ha med mig nedskrivna frågor. OCH vad gäller läkaren är detta min chans, sedan ser man väl inte dom förrän man håller på att krevera nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar