fredag 25 februari 2011

AW på apoteket

Idag spenderades fredagskvällen med att besöka inte ett utan 2 apotek. 3 recept i näven på jakt efter grejer. Splittrad av alla olika apotek. Har vid flera tillfällen begett mig till ett av de större i GBG men störst är inte altid bäst.

Min kirurg hade hörsammat mig och skrivit ut Mesasal och inte Asacol. Gött! Fick dock hejda apotekaren som ändå tog fram Asacol. Förstår dock inte att jag fick 2 paket, dvs 120 suppar med ordination 2 om dagen och nästa besök är i september. Håller inte riktigt med matten. Apotekaren frågade finkänsligt om hon skulle lägga något överst i påsen för att dölja vad som var i (och då var det bara kompresser, nätgördel och Mesasal). Jag tackade nej. Snällt att tänka så men jag tänker inte skämmas. Konstigt, ibland skäms man och i andra lägen vill man nästa slänga fram påsen och visa att det inte är något att skämmas för.

En sak jag har märkt på tal om bajs, ja det är ju det som avhandlas här. Jag har märkt 2 saker vi påstömning. 1) Det har en förmåga att sitta kvar som klister i toan så det måste till en spolning till och 2) det är liksom lite stoff som kommer tillbaka efter spolning och lägger sig på botten i toan. 2 saker jag tänker extra på när jag går på toa utanför mina domäner.

Hade stora förhoppningar på Coloplasts tätningsringar men betyget i morse var att ja de sitter tätare åt stomin, men de löser upp sig mer än när jag bara har påse. Huden verkar inte bli irriterad, men får utstå en hel del fukt. Jag ger det ett tag och sedan får vi se. Lätta att sätta på så inget att bråka om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar