söndag 6 februari 2011

Ekorrhjulet

Jobba Jobba Jobba - Helg - Jobba Jobba Jobba. Helt sjukt vad man jobbar mycket och vad lite tid man är ledig. Post-stomi känns jobbet än mer meningslöst. Känns som om det tar tid från livet. Känns som en grå massa. Nu ska väl påpekas att jag även innan var trött på jobbet, redo att hitta på något nytt. Trött på att vara den som alla jobb landande på. Trött på vissa utav kollegorna. Givetvis har det varit skönt att komma tillbaka till en välbekant miljö men som sagt...

När jag känner mig mer återställd ska jag ta tag i det där och försöka tänka ut en plan förmin tillvaro.

Efter lite mätningar av stomin i morse har jag insett att mina påsar nog är lite för stora. Viket är så skumt. När jag mäter får jag fram samma storlek som mina påsar är, men när jag testar med plasten man drar av på baksidan av påsen ser jag att det är en hyfsat stor glipa. Jag får fortsätta mixtra lite med detta. Har även uppmärksammat ett litet sår på ena sidan avstomin som jag får hålla koll på...

Magen har varit lite bråkig i helgen. Lös. Har kanske att göra med långa sovmorgnar och störd rytm i ätandet.

Ännu en inspirationskälla:

Bild hämtad från: http://uncoverostomy.com/

För mer Info om Jess: http://uncoverostomy.com/about/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar