måndag 28 februari 2011

Efterlyser råd från andra 'påsar'

Yes alltså behöver lite input. En och annan landar på denna blogg och nu behöver jag lite hjälp. Jag kör ju som sagt med tätningsringar sedan några dagar tillbaka och tycker att de sluter till bra och trodde det skulle lösa min problem MEN plattan eller ja ringen och plattan löser fortfarande upp sig lika mycket och lämnar lika mycket röd ring runt stomin (typ 0,3-0,5 cm). Nu blir huden även lite nedtryckt av ringen som expanderar med än plattan när den blir fuktig. Så frågan är hur mycket era ringar eller plattor löser upp sig, eller ja blir fuktiga mellan byten. För info byter jag 1 gång per dag. Är det min stomi som är en riktig slempropp eller vad är grejen? Hjälp. Som det är nu har jag t.ex svårt att se att jag skulle kunna ha 2-dels bandage då det blir så här.

P.S Kröken i tarmen pockade på uppmärksamhet idag igen och jag tänker inte uppmärksamma! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar