onsdag 15 juni 2011

Stånd

Undrar hur många kunskapstörstande tonåringar som av misstag kommer ramla in på bloggen när de söker på "stånd". Jag får skriva stånd riktigt många gånger för att verkligen säkra upp :)
Min stomi är ju lite knasig, lite "inte helt rätt". Stomiterapeuten trodde att det var någon hinna som lossnat eller så. Detta medför att den drar ihop sig när jag t.ex dushar. Blir om en liten boll istället för skrynklig. Min aproach till sjukvården är att blocka ut allt som inte är akut för att inte lägga massa kraft på att oroa mig. Det funkar ju bra som det är nu. Men då kommer vi till det här med ståndet. Ibland går stomin från att vara cool och avslappnad till att bli helt hård. Dels när jag användertätningsringar etc. Verkar liksom palla upp stomin. Dels gissar jag att det är om jag är lite hård i magen. Inte helt kommit fram till om det är så. Men udda känns det när stomin helt plötsligt är helt hård.

Eksemet är bätttre idag. Skönt! Fortsätt så.

2 kommentarer:

  1. Känner igen ståndet. Jag har ju varit förstoppad konstant och min stomi blir stenhård när den vill bajsa, men inte kan. Om du nu ville ha den informationen ;)

    SvaraRadera
  2. Det är precis den informationen jag vill ha ;D
    Kram

    SvaraRadera