måndag 6 juni 2011

Prickens första semester

Tillbaka i stan efter 4 dagar på Öland och bröllop. Underbart väder och underbar strand. Försäsong och ett folktomt Böda sand. Gött! Det blev tyvärr inget bad. Den dagen jag hade brytt mig om att klistra för filtrena på påsen och mentalt förberett mig för extra byte av påse etc så blåste det så jäkligt att det inte blev något. Så den "första gången" har jag fortfarande kvar... Annars tycker jag att det gått bra med allt vad påsen innebär. Nu var jag ju iväg med familj så det var inget konstigt egentligen. Alla visste om etc. Det är ju lite mer pill med förberedelser än tidigare men å andra sidan när jag pillat klart behöver jag inte bry mig så mycket mer. Innan när jag var på semester bråkade alltid magen. Kom inte igång på 2 dagar trots att jag hela tiden var nödig. Hur mysigt var det egentligen?! Som jag nämt tidigare har jag inte varit avslappnad vad gäller att skita. Hemma och ensam har varit min melodi.

Maggen fick något spel en utav nätterna. Tror jag var uppe 2 gånger på natten med full påse. Något vattnigt som kom ut. Tack och lov repade den sig snabbt (tror det kanske var vinet som gjorde det).

Känner tydligt av hur trött jag blir nuförtiden när jag är iväg. Jag kan liksom inte forcera mig längre. Är jag trött så är jag. Något jag inte vill forcera längre är att göra saker jag inte vill göra eller prata med folk jag inte vill prata med. Just nu känner jag att livet är för kort. Jag har ansträngt mig hela livet för att alla andra ska vara så jäkla nöjda. Nu vill jag vara nöjd. OCH JAG VAR NÖJD när jag fick sitta på en solig strand med sanden mellan tårna. Så enkelt, så underbart!! Med detta i bagaget ska jag börja planera min semester.

När jag kom hem väntade ett brev från E. TACK TACK TACK för det! Jag ska testa dom där och hoppas det gör susen (Cavilon no sting barriärfilm) :)

Just det ja, flera gånger under dessa dagar kom jag på mig själv att inte ha ont i ärret. Gott! Samma när jag var ute och joggade när jag kom hem. Kände inte av stomin eller magen alls. Underbart. Jag sprang på fortare än vad jag egentligen borde men det var så gött, kände mig så fri.

6 kommentarer:

  1. Vad skönt du verkat ha haft det! Låter härligt och jag är glad över att du kunde njuta och inte oroa dig allt för mycket. Det ger mig hopp :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, trodde jag aldrig! Minns det där med att kämpa med att klä på sig som du skrev i din blogg. Usch denna sega ¨återhämtning. Och minns första biobesöket med stol mitt i raden. Var skräckslagen. Man blir mer och mer säker och modig. Det finns hopp! ;) Får se om jag vågar mig utomlands själv i år...det gör mig lite (läses mycket) skräckslagen. Kram

    SvaraRadera
  3. Utomlands funkar fint kan jag säga nu efter några dagar i värmen på rhodos. Är numera en badkruka (fryser mkt lätt gissar att det beror på min låga vikt)men det går fint med stomin och jag har bytt plattan varannan dag hitills.

    så bra att cavilonen kom fram. hunnit testa ännu?

    Jag orkar inte bry mig om att klista för filtren.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Oh vad härligt! Japp har testat 1 st. Precis som du sade känns det som om det lämnar en bättre hinna. Men fortsatt röd ring tyvärr om än något ljusare kanske. Hoppas. Jag ska testa några till så får vi se :)
    Jag passar på att ställa några sol och bad frågor (om du inte läser denna kommentar återkommer jag per mejl).
    -Hur funkar det utan att klistra för?? Blir inte påsen vattenfylld? Klarar du en hel dag på stranden utan att byta och hålla på??
    -Solar du utan skydd för påsen (dvs linne eller t-shirt)? Hörde från en kompis att det inte var bra, men låter så konstigt...
    Ha det fortsatt toppen på Rhodos. Avis avis!
    Kram

    SvaraRadera
  5. nu är jag ju en badkruka och tar inte så många dopp/dag men nej jag byter påsen som vanligt (eller oftast även på kvällen efter duschen pga att den är blöt). Nej påsen blir inte vattenfylld utan klisterlappar, det är filtrets funktion som försämras.
    Min stomi sitter lågt och döljs under bikinibyxorna (bara översta kanten på påsen som kikar fram lite. Nu är det väldigt varmt här (30+) så jag pressar inte direkt utan under parasollet och vid poolkanten med barnen

    SvaraRadera
  6. Aha! Låter bra att få ner den i brallan. Min sitter liksom över hela maggen känns det som. Om jag stoppar ner påsen syns halva eller mer.
    Tack för infon kära du. Härligt att få hjälp med frågor som ploppar upp i huvudet :)
    Jag har själv blivit ganska värmekänslig på senare dar så jag trivs också under parasolletr.
    Kram

    SvaraRadera