tisdag 7 juni 2011

EHEC

Den som ingen tjocktarm har heller ingen EHEC har. Man får försöka hålla sig positiv eller hur ;)

I denna veckan hoppas jag ta mig till gymet. Nu är det nog 1 år sedan jag var där sist (yaiks!). Det gymbesöket blir dyrt det. Kunde ju givetvis ha fryst eller sagt upp kortet men inte ens det har jag orkat...och jag har hela tiden hoppats komma igång. Nu känns det mer realistiskt.

Idag förgylldes min dag av tandläkarbesök. Förväntade mig det värsta. Kändes liksom som om tänderna tagit stryk av sjukdom och sjukhusvistelse. Men det såg tydligen bra ut. Skönt.

Lämnar en superstressig dag bakom mig och välkomnar en ny imorgon. Har blivit bättre på att gå ifrån jobbet trots att saker inte är gjorda och kan släppa det. Heja mig!

3 kommentarer:

  1. Ja, Ehec är inte att leka med alltså:/ Det var sådana bakterier jag smittades av och som pajade min tarm, som slutligen ledde till stomi. Stomin är jag inte bitter över, den sitter jäkligt bra där den sitter;) Men vad Ehec-bakterierna gjorde med kroppen och att jag smittades av ett litet svenskt salladsblad, känns lite halvbittert...

    SvaraRadera
  2. Ja, fattar din bitterhet! Livet alltså, man vet inte vad som lurar runt nästa hörn. Gott som ont.
    Hoppas du inte tog illa vid dig av mitt inlägg. I så fall ber jag om ursäkt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nejnej, tog absolut inte illa upp:) Kunde bara inte låta bli att skriva en kommentar när du nämnde EHEC;) Kram!

    SvaraRadera