tisdag 8 maj 2012

Tittut säger tråden

Först och främst, ett dygn senare är hostan mycket bättre. Sov gott inbäddad i morfinbomull hela natten. Maggen värker idag som av dålig träningsvärk och det spänner och brinner i ärren. Tror aldrig jag kommer att bli förklok, kommer alltid vara efterklok: skulle gått till läkaren redan i fredags...
På jobbet skäller den ene på mig för att jag är på jobbet med vad han kallar lunginflammation och den andre suckar och säger att jag nog skulle gå till jobbet om så pesten stod bredvid mig.

Tråden då? Jo men jag har ju fortfarande ett antal stygn kavr runt stomin och så har jag den där jäkla tråden som tittar ut genom stomin..ibland. Ska till stomiterapeuten på torsdag och jag LOVAR att det kommer vara i stil med att "Oj, det var inte bra, varför har du inte hört av dig" ...och jag komemr bara att tänka på att hon inte ringde tillbaka när jag lämnat meddelande om att huden släppt från stomin. Mitt evigt bittra jag hatar det faktum att JAG ska avgöra och veta när jag behöver kontakta dom som faktiskt kan det här.

För att få upp det i loggen precis som träningsdagboken hjälper en att hålla koll på träningen, just nu har jag halkat ner i depp igen. OCH igen försöker jag övertala mig själv att det finns bra hjärnskrynklare därute som kan hjälpa mig lätta på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar