lördag 5 maj 2012

Sjuk igen!

Men hallå alltså! Jag är trött på det här med att vara sjuk. Grym hosta och nästäppa. Vet inte om det är något nytt eller fortsättning på förra vändan med feber och hosta innan Skottland. 3 dagar med konstant rethosta känns i maggen minst sagt. Var iväg på jourmottagning för att få hostmedicin men då de inte ansåg detta akut fick jag snällt gå därifrån med orden " Jo men du vet de syr väldigt hårt". Underbart att bli klappade på huvudet av en snorunge som inte har en aning om hur ont det kan göra, eller hur orolig man kan vara när det känns som om magen ska sprängas. Dagen efter fick jag hostmedicin av arbetskollega. Starka grejer. Har nog börjat verka nu. Är något slags morfinderivat i så jag är tillbaka i morfinets bomullsvärld. 

1 kommentar:

  1. Blä för sjukdom och blä på sjukvårdspersonal som tror att de alltid vet bättre än patienten. Hurra för kollegor med förstahjälpen-förråd som de generöst delar med sig av. Konstigt det där med morfinet och dess bomullsvärld. Det uppenbarade sig aldrig för mig. Fyllde mig enbart med ångest och orolighet. Krya på dig. Kram.

    SvaraRadera