söndag 6 maj 2012

Feber...igen

Min kropp skriker åt mig att vi inte är kompisar. 3 x feber 2012. I veckan låg jag lågt i feber och måde dåligt av det, runt 36 grader och igår kväll 38 grader. Gissar att det kan ha att göra med den där hostmedicinen. Vaknade utan feber och har nu gått över till receptfri variant. Ser sjuk ut i ansiktet och vill inte göra annat än att sitta i soffan. En av nackdelarna med att sitta inne en hel helg är att jag blir så jäkla deppig. Så är det bara. Har fortfarande inte gått till någon hjärnskrynklare. Hostan är ivf bättre. Men faktum är att jag inte fått känslan av att vara frisk sedan operationen. Dels på grund av stomin som inte är OK enligt mig och dels pga alla jäkla förkylningar. Jag vill ju bara som alla andra vara ute i våren. Jag har även i en ny vända fått veta vilka runt omkring mig som bryr sig och vilka som inte gör det. Som vanligt överraskas jag och blir ledsen över att ägna tid på fel personer.

2 kommentarer:

  1. Låter konstigt det där med febern. Har läkarna något att säga om det? Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkare är väldigt osynliga i mitt liv. Om det håller i sig imorgon får det bli vårdcentral och ska även ta upp det med stomiterapeuten i veckan. Jäkligt konstigt är det, eller kanske inte konstigare än att min kropp är helt bananas utan tjocktarm. Det hemska är att jag tänker mest på att jag är borta massor från jobbet. Helt f*cked up. Kramar!!

      Radera