tisdag 1 maj 2012

Hemma!

Igår kom jag hem efter mitt äventyr i Skottland. Som sagt ett sällskap på 9 pers där jag + en till visste om min stomi. Resan började egentligen med att jag dagen innan fått ett ganska stort läckage under plattan på natten. Gjorde mig givetvis orolig. Så orolig att när det började svida och klia runt stomin på resdagen körde jag ett byte på jobbet innan vi åkte. Första gången. Som tur är hade det inte läckt. Men det där svidet hängde med första dygnet på resan. Tror att det var något utav stygnen eller så.

Så hur gick det då? Jo men det gick fint. Bytte om till pyjamas/kläder på toa. Körde tajt linne plus pösig topp så syntes det inte så mkt på morgonen. Duschade med påse och bytte efteråt. En utav dagarna hade jag hunnit slita av påsen innan jag insåg att jag inte fått med mig nya påsar. Panik. Nåja, jag fick helt enkelt trycka på den gamla påsen och rusa upp för att hämta ny. Gick det också.

Vid något tillfälle kom de andra in på just operation av magar och tjocktarmar. En av tjejerna var sjuksköterska. Inte jättenice beskrivningen av att slita ut tarmarna och sedan pressa tillbaka det hela. I såg att jag blev ledsen och kollade av att allt var OK. Det var nog enda gången vi pratade på hela helgen typ. Lite B tycker jag då jag ända var hans gäst. Tur att jag hade trevligt med de andra.

Pricken över i:et på resan var den konsert jag själv begav mig iväg på som var helt grym. I övrigt var det mycket öl och shopping typ. Lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar