lördag 9 juli 2011

Mensvärk!

Vaknade idag upp 12.50 till semester med en trevlig AW i backspegeln. Att jag sov så länge idag hade nog mest att göra med natten jag hade mellan torsdag och fredag. När jag lade mig i torsdags började jag känna av mensvärk. Satt i äggstockar och ändtarm typ. Har någon gång per år även innan påsen fått ryslig mensvärk som kunnat ge svimningskänslor. I förebyggande syfte tog jag värktablett. Inget som bet på värken. Blev bara värre. Äggstockar, ändtarm och rygg. Gick upp och vankade lite i lägenheten med resultat att jag höll på att svimma och var tvungen att springa och kräkas på toa. Lade mig igen för att strax därpå upprepa föregående. Vet inte hur länge jag låg och kved innan jag tillslut somnade. Men många timmars sömn blev det inte. Trodde inte jag skulle palla med att jobba, desto mindre gå ut efter jobbet. Men det gick fint och vi hade trevligt. Alltid kull att träffa kollegor efter jobbet. Inte nog med det får man alltid lite härligt skvaller ;)
Vädret är oförskämt fint och efter lite Resorb ska jag ta mig ut med mina tåskor. Gissar att jag inte kommer att göra många knop idag. Imorgon satsar jag på vandring för att kicka igång min aktiva semester :) Helt fri är jag dock inte, kommer behöva jobba på måndag. Men det är OK, allt för att inte ha behövt stressa ihjäl sig i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar