lördag 18 oktober 2014

Rödbetor och insikter

Igår var jag på Mag- och Tarmförbundets föreläsning. Tydligen tillhör jag de 1% av sjuka i Ulcerös Kolit som är lite sjuka under nästan 10 år och sedan får ett skov som inte går att vända resulterande i operation. Kul att vara speciell. Exklusiv. 3 unga magar pratade om sina historier och sjukdomar. 2 saker slog mig: 1. Jag är inte 25 år längre. 20-25-åringar ter sig 17-18 år i min värld. 2. De 3 hade mer vett än mig. Talade om att lyssna på kroppen och inte stressa.

Efter föreläsning på toan fick jag 1 sekund av chock. Alarm. Blod i påsen! Eftertanke. Rödbetor till lunch. Puh.

Igår gav jag mig tillåtelse att sova så länge jag ville. Hela dagen om så behövdes. Jag behöver varva ner. Gårdagen gav akuta insikten att jag fokuserar jäkligt mycket på fel saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar