söndag 5 februari 2012

Februari

Vi bestämde oss direkt han och jag att försöka komma tillbaka till det där innan januari. Vi träffades över käk och öl i torsdags. Det gick väl hyfsat bra fråntaget lite för långa blickar in i varandras ögon typ. Givetvis är det svårt att lösa allt från ena dagen till den andra. Vi tycker ju trots allt om varandra. I går kom därför mitt svar till hans inlägg på FB:


Igår var det för övrigt så kallt att nattsuddandet lämnat mina fingertoppar helt avdomnade. Hoppas dom vaknar till liv.

Andra saker som hänt i veckan:

1. Besök på sjukhuset som behandlade mig innan stomin, och som nu behandlar mina 20 cm ändtarm som finns kvar typ...

Ännu en ny läkare! Ännu en gång sade jag att jag är arg över hur jag behandlats. Han höll med om att det var en bra idé att skriva ett brev. MEN det ironiska i det hela är att efter att hört min historia med symptom och medicinering var det enda han kunde säga att jag haft en ofantlig otur, att jag inte borde blivit så sjuk. Så, diagnos: ofantlig otur. What's new?

2. I går pratde jag med mamma på telefon. Vi har släktingar i USA, har inte riktigt koll på vad de är i relation till mig men ändå. En av dom är en man på 50 år som haft missbruksproblem vad jag förstår och som tar fina kort han använder till att göra fina vykort av. Denna man hade i vilket fall skrivit ett brev till mig efter det att han via mammas brev förstått vad som hänt förra året OCH han har gått igenom precis samma, kanske 6 mån före mig. Så udda. Har börjat skriva ett brev till honom om min historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar